Polityka Prywatności w Serwisie internetowym malymistrz.szs.pl

1. Definicje.

Administrator – Szkolny Związek Sportowy, ul. Ciołkosza 1/29, 03-124 Warszawa

Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

Przetwarzanie – operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych w systemie informatycznym lub poza nim, np. zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie Polityka – niniejsza Polityka prywatności.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem: malymistrz.szs.pl

Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku funkcji Serwisu opisanych w Polityce.

Program MM – prowadzony przez Administratora Program mały Mistrz

Dziennik Elektroniczny – obowiązkowe narzędzie (dostępne w ramach Serwisu) służące do realizacji Programu MM, skierowane do nauczycieli prowadzących zajęcia w ramach Programu MM, w którym nauczyciele uzupełniają m.in. frekwencję uczniów i tematykę prowadzanych zajęć i wprowadzają wyniki testów sprawności fizycznej.

2. Dane kontaktowe Administratora.

1) Dane kontaktowe Administratora są następujące:

Szkolny Związek Sportowy

ul. CIOŁKOSZA  1/29,

03-134 WARSZAWA

telefon: +48 601 662 661- dział sportowo-organizacyjny

email: zgszs.warszawa@wp.pl

www: https://www.szs.pl/

2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwi jest pod adresem e-mail: rkarlik@fundacjaszkolnatzn.pl

3. Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Serwisu.

1) W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do działania funkcji Serwisu wykorzystywanych przez Użytkownika, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie.

2) Administrator zbiera również dane osobowe zarejestrowanego Użytkownika Serwisu w celu umożliwienia mu korzystania z dodatkowych funkcjonalności Serwisu w celach związanych z realizacją Programu MM.

3) Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

a) Osoby korzystające z Serwisu.

Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie lub innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:

(i) w celu udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na informowaniu Użytkowników o działalności Administratora;

(ii) w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych (m.in. poprzez rejestrowanie w tzw. logach serwera) – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcji i dostarczanych treści.

b) Osoby korzystające z Dziennika Elektronicznego.

(i) Serwis posiada część dostępną tylko dla zarejestrowanych Użytkowników – Dziennik. Elektroniczny. Jest ona przeznaczona dla nauczycieli zaangażowanych w realizację Programu MM. Umożliwia ona wykorzystywanie dodatkowych funkcji Serwisu służących do prawidłowej realizacji Programu MM takich jak np. wprowadzanie informacji o prowadzonych zajęciach w ramach Programu MM, wprowadzanie informacji związanych z obecnością uczestnika Programu MM na zajęciach, wprowadzanie wyników pomiarów rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczestników Programu MM.

(ii) Nauczyciele, którzy dokonują̨ rejestracji w Serwisie, proszeni są̨ o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W trakcie użytkowania Dziennika Elektronicznego takie osoby są̨ również proszone o podanie informacji niezbędnych dla realizacji działań w ramach Programu MM (np. doświadczenie zawodowe, termin i tematyka prowadzonych zajęć). Użytkownik może również podać dodatkowe dane (np. wizerunek) wyrażając tym samym zgodę̨ na ich przetwarzanie. Takie dane można w każdym czasie usunąć. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta oraz prawidłowej realizacji Programu MM, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta, a tym samym realizacji Programu MM. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

(iii) Dane osobowe nauczycieli są̨ przetwarzane na podstawie wyrażonej przez nauczycieli zgody (art. 6 ust. 1 lit a) RODO), a także w celu realizacji Programu SKS zgodnie z zaakceptowanym Regulaminem Programu SKS (art. 6 ust. 1 lit b) RODO).

c) Uczestnicy Programu MM.

(i) Zarejestrowany Użytkownik umieszcza w Dzienniku Elektronicznym dane osobowe uczestników Programu MM oraz ich opiekunów prawnych. Dane te są umieszczane w Dzienniku Elektronicznym na podstawie wyrażonej przez uczestnika Programu MM zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) w celach związanych z realizacją Programu MM.

(ii) Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych uczestników Programu SKS oraz ich opiekunów prawnych zawarte są w Regulaminie Programu MM oraz w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na udział w Programie MM.

4. Formularz kontaktowy

1) Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.

2) Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niepodanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail skutkuje brakiem możliwości obsługi zapytania.

3) Dane osobowe są przetwarzane w celu identyfikacji nadawcy oraz udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym – podstawą prawną przetwarzania jest realizacja prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegająca na komunikacji z Użytkownikami Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

5. Media społecznościowe

1) Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Programu MM prowadzone przez Administratora w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, Instagram).

2) Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu Programu MM, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń związanych z Programem MM.

3) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na informowaniu o własnej działalności, w szczególności realizowanym Programie MM.

6. Pliki Cookie oraz podobna technologia.

1) Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności. Instytut wykorzystuje pliki cookie w celu zapewnienia funkcjonowania Serwisu na najwyższym poziomie, w tym w celu dostosowania go do indywidualnych potrzeb Użytkownika i w celach analitycznych. W związku z tym Instytut oraz inne podmioty świadczące na jej rzecz usługi korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.).

2) Pliki Cookie wykorzystywane są w następujących celach:

a) tworzenia statystyk, które pomagają̨ zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają̨ ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,

b) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,

c) określania profilu Użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

3) W ramach Serwisu stosowane są̨ dwa zasadnicze rodzaje plików Cookie: „sesyjne” (session Cookies) oraz „stałe” (persistent Cookies). Session Cookies są̨ plikami tymczasowymi, przechowywanymi w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Persistent Cookies są̨ przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików Cookie lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

4) Pliki cookie wykorzystywane w Serwisie obejmują:

a) plik cookie służący do przechowywania informacji o wizytach w Serwisie oraz umożliwiający korzystanie z najważniejszych funkcji Serwisu. Jest to plik o nazwie „PHPSESSID”. Przechowywany jest przez czas trwania sesji;

b) plik cookie odpowiedzialny za możliwość logowania do systemu oraz zabezpieczający przed nieautoryzowanym logowaniem do systemu. Jest to plik o nazwie „XSRF-TOKEN”. Przechowywany jest przez czas trwania sesji;

c) plik cookie służący wyświetlaniu informacji o stosowaniu plików cookie. Jest to plik o nazwie „cookiepolicyinfo”. Przechowywany jest przez czas trwania sesji;

d) plik cookie o nazwie „laravel_session”. Służy do przechowania ID sesji zalogowanego Użytkownika. Za pomocą tego pliku Użytkownik może korzystać z funkcji systemu po zalogowaniu. Wygaśnięcie ważności tego pliku cookie powoduje wylogowanie z systemu. Przechowywany jest przez czas trwania sesji;

e) plik cookie odpowiedzialny za wyświetlenie odpowiedniej wersji językowej Serwisu. Jest to plik o nazwie „front_front_land”. Przechowywany jest przez czas trwania sesji;

7. Narzędzia i pliki cookie stosowane przez partnerów Administratora.

1) Pliki Cookie zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu oraz inne narzędzia mogą̨ być wykorzystywane również przez współpracujących z Administratorem partnerów dla celów analitycznych i marketingowych. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych partnerów, aby poznać szczegółowe zasady korzystania ze stosowanych przez nich rozwiązań.

2) Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat tych narzędzi:

a) Google Analytics – polityka prywatności dostępna jest tutaj: https://www.google.com/intl/ pl/policies/privacy/partners

W Serwisie wykorzystywane są następujące pliki Google Analytics:

Pliki cookie służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych. Są to pliki cookie o nazwach:

„_ga” – odpowiedzialny za gromadzenie informacji statystycznych na temat użytkowania witryny bez danych umożliwiających identyfikację poszczególnych Użytkowników,

_gid” – odpowiedzialny za gromadzenie i aktualizowanie unikalnych wskaźników dla każdej odwiedzonej przez Użytkownika podstrony,

„_gat_gtag_UA_(…)” – wykorzystywany do monitorowania wskaźnika zapytań w odniesieniu do własnych serwerów.

Są one stosowane w narzędziach Google Analytics przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Szczegółowe informacje o:

zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners,

plikach cookie stosowanych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookieusage? hl=pl.

8. Zarządzanie ustawieniami plików Cookie.

1) Wykorzystanie plików Cookie w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, co do zasady wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.

2) Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookie możliwe jest za pośrednictwem ustawień przeglądarki.

3) W celu zarządzania ustawieniami cookies postępuj zgodnie z instrukcjami dostępnymi w Internecie np na stronie: https://jakwylaczyccookie.pl

4) Ograniczenia stosowania plików Cookie mogą̨ wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

9. Bezpieczeństwo danych osobowych.

1) Dostęp do danych przetwarzanych w Serwisie mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

2) Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

3) Administrator przeprowadza okresowe audyty bezpieczeństwa systemu informatycznego, w ten sposób na bieżąco monitoruje stan bezpieczeństwa systemu.

4) Dane osobowe przesyłane drogą elektroniczną są szyfrowane (jest wykorzystywany protokół https).

5) rejestrowanie dostępu do systemów informatycznych, w których przetwarzane są dane osobowe

6) prowadzenie okresowych przeglądów zasobów informatycznych, na których przetwarzane są dane osobowe

7) przeprowadzanie szkoleń z zakresu zachowania bezpieczeństwa danych dla Operatorów serwisu

8) wdrożenie polityki ochrony danych osobowych

9) instrukcja obsługi systemu informatycznego dla Użytkowników serwisu

10) obowiązkowa zmiana hasła przez Użytkowników oraz wymuszenie wysokiej złożoności

11) Dane oraz ich kopie zapasowe znajdują się w pomieszczeniach o ograniczonym dostępie, zabezpieczonych poprzez: drzwi antywłamaniowe, zamki mechaniczne, zamki magnetyczne, system alarmowy. Dostęp do rzeczonych pomieszczeń posiadają wyłącznie upoważnione osoby.

12) Systemy chronione są przed awarią zasilania poprzez zastosowanie urządzeń UPS

13) Blokada w formularzach przed wgrywaniem niewłaściwych typów plików

14) Zabezpieczenie serwisu przed atakami typu SQL Injection

10. Odbiorcy danych.

1) Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

2) Dane Użytkownika korzystającego z Dziennika Elektronicznego ujawniane są również innym podmiot współpracującym z Administratorem w zakresie i w celu, w jakim podmioty te udzielają wsparcia Administratorowi w zakresie wspólnej realizacji Programu MM tj. Operatorowi wojewódzkiemu (lista Operatorów wojewódzkich zawarta jest w Serwisie)

3) Dane osobowe Użytkownika korzystającego z Dziennika Elektronicznego mogę̨ być udostępniane Ministrowi Sportu, który, w ramach realizacji zadań́ publicznych, finansuje ze środków budżetu państwa przeprowadzenie Programu MM i w stosunku, do którego Administrator ma w szczególności obowiązki sprawozdawcze.

11. Uprawnienia Użytkownika.

1) Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

2) Użytkownik ma prawo dostępu do jej danych osobowych. W szczególności, w ramach tego prawa, Użytkownik może zapytać o to:

a) w jakim celu przetwarzane są̨ jej dane osobowe,

b) jakie jej dane są̨ przetwarzane,

c) komu Administrator ujawnia dane (informacje o odbiorcach, którym dane osobowe zostały lub zostaną̨ ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych),

d) jaki jest planowany okres przechowywania jej danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu,

e) czy w stosunku do tej osoby podejmowane są̨ zautomatyzowane decyzje, w tym czy

f) odbywa się̨ wobec niej profilowanie,

g) czy Administrator przekazuje jego dane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

3) Użytkownik ma prawo do żądania niezwłocznego sprostowania swoich danych osobowych, które są̨ nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, ma ona również prawo do żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.

4) Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia jego danych osobowych z Systemu, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

a) jego dane osobowe nie są̨już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

b) użytkownik wycofał zgodę, na której opiera się̨ przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,

c) użytkownik wniósł sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania i nie występują̨ nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,

d) użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych na potrzeby marketingowe,

e) dane osobowe użytkownika były przetwarzane niezgodnie z prawem,

f) dane osobowe użytkownika muszą zostać usunięte w celu wywiązania się̨z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie,

5) Użytkownik ma prawo do ograniczenia przetwarzania, w następujących przypadkach:

a) jeżeli kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

b) jeżeli przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a Użytkownik sprzeciwia się̨ich usunięciu;

c) Administrator nie potrzebuje juź danych osobowych Użytkownika do celów przetwarzania, ale są̨ one potrzebne tej osobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

d) Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją.

6) Ograniczenie przetwarzania to przetwarzanie zminimalizowane do przechowywania informacji. Skorzystanie przez Użytkownika z prawa ograniczenia przetwarzania oznacza, że jego dane osobowe będą̨ mogły być przez Administratora przetwarzane (w tym przechowywane) wyłącznie za zgodą Użytkownika lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego.

7) Użytkownik ma prawo do przenoszenia danych tj. otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się̨ do odczytu maszynowego swoich danych osobowych oraz ma prawo żądać, aby te dane osobowe przesłać innemu administratorowi, jeżeli przetwarzanie tych danych odbywa się̨ na podstawie wyrażonej przez Użytkownika zgody oraz w sposób zautomatyzowany.

8) Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych – z przyczynzwiązanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).

9) Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00- 193 Warszawa)

10) Użytkownik, którego dane osobowe są̨ przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit a) RODO ma prawo w każdej chwili wycofać zgodę̨na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie w jakiej takiej zgody udzielił. Cofniecie zgody nie będzie miało wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody tej osoby przed jej cofnięciem.

11) Osoba, której dane osobowe są̨ przetwarzane, może zrealizować swoje prawa, kontaktując się̨ z inspektorem ochrony danych.

12. Okres przechowywania danych osobowych

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z formularza kontaktowego, jego dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia odpowiedzi. Dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Programu MM prowadzone przez Administratora w mediach społecznościowych będą przechowywane przez okres prowadzenia danego profilu. Dane osobowe Użytkownika korzystającego z Dziennika Elektronicznego będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym zakończono realizację Programu MM.

13. Zmiana Polityki Prywatności

1) Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.

2) Wszelkie zmiany w Polityce Prywatności zostaną̨ opublikowane w Serwisie MM i wejdą̨ w życie z chwilą zamieszczenia w serwisie zmienionej Polityki Prywatności.

3) Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 1.08.2024 roku.

Skip to content